reklama

Rusi: Jeden z najoklamanejších národov planéty

Ja mám tých Rusov proste rád. Tak ako mám rád Číňanov, Pakistancov, Britov, Ukrajincov, Francúzov. Rod ako rod, ty sám dobre rob. Čo však robiť, keď nevieš ako a nemáš s čím?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Nie som filozofujúci "trouba", ktorý si tvorí konštrukcie z nejakých hoaxov na nete, ale dávam na osobnú skúsenosť. Kde máme najviac paranoikov z maďarskej autonómie? Na hornej Orave. S ostatnými menšinami to tam majú podobné. Keď je niekto v kontakte s danou menšinou, tak ak je náboženská, tak sa spýta, či je ich zástupca v ekumenickej(medzináboženskej) rade. Ak je národnostná, spýta sa, ako sa im tu darí, a či nemajú problémy. Keď v tomto kontakte nie je, ujme sa ho prvý zháňač lacných hlasov pre seba a svoju stranu. Pokračovať budem príkladmi zo života, nie som predsa troll.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rusko je toho elementárnym príkladom.

1. Rusi a Ukrajinci sa nenávidia

Blbosť. V mojom podniku sedávali pri jednom stole. Boli kamaráti a bolo im šumák, kto je odkiaľ. Pokiaľ by sa niekto rozhodol "vyzdvihnúť" jeden dárod nad druhý, nemal by si kam sadnúť.

2. Rusi sú za Putina

Asi tak, ako boli všetci Nemci za Hitlera. Jeden hosť mi bol sympatický, videl som, že neni blbý a počul som v jeho češtine ruský prízvuk, tak sa ho pýtam, odkiaľ je. On, že z Ruska. "No to počujem, ale odkiaľ? Veď je to najväčšia krajina na svete!" Odpoveď "Tam, čo sú teraz tie (olympijské) hry." mu prešla cez zuby takým tónom, že som sa skoro zlomil v páse od smiechu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3. Čakal som rozhľadeného

Keď v Prahe stretnete 27-ročného pilota súkromného lietadla, ktorý je rodilý Moskovčan a hovorí plynule anglicky, zrejme čakáte, že nebude dutý. Tak tohto chalana som pozval na večeru. Ideme si tak dolu Karlovým náměstím a:

-Ondrej, You love America, isnt´t it true?

-Ivan, OK, we are simillar democratic countries, but "love" is to strange to say!

-But you are working for America and you are their workers!

-We are allies in NATO and we are cooperating, but...

-And you hate Russia!

-What?!? If I hate Russian people, I must throw out half of my customers. But maybe...if your country didn´t occupy us in 1968, relationship between our countries could be better.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

-We occupied you?

-Yes, because of democratization process in Czechoslovakia.

-This is not possible...our government never could do this!

Chalanisko čumel jak puk. Čakal som, že z neho vypadne nejaká naučená veta, že to bola obrana pred Západom...nie, on o ničom nevedel!

Nehaňte Rusov, hovorte s nimi. A tí, čo tu sú, snažte sa ich presvedčiť, že nie je hanba poslať domov správu "videl som to a to a počul to a to", ale naopak. Budú sa môcť pozrieť do zrkadla.

Ondrej Putra

Ondrej Putra

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  134
  •  | 
  • Páči sa:  66x

Presvedčený pravicový liberál s úctou k životnému prostrediu. Som predseda OZ Hnutie Ganymedes. Podporovatel Progresivneho Slovenska za West Midlands(Birmingham) v United Kingdom. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu